Інформаційні знаки

Інформаційні знаки — група, в якій переважна більшість знаків інформує водія про відстань до населених пунктів, схемі і напрямку руху, назві озер, річок, вулиць, номери доріг та іншої необхідної інформації.

Практично не потребують пояснень і можуть з легкістю читатися навіть людьми, ніколи не вивчали правила дорожнього руху.

Група знаків цієї серії (на жовтому тлі) є указующей, повідомляючи водієві схему і напрямок об’їзду. Встановлюються на тимчасовій основі, при ремонті доріг і в інших ситуаціях.

Загальні обмеження максимальної швидкості (6.1)

Інформує про діючі на всій території Російської федерації обмеження максимальної швидкості руху.

• 60 км / год — для населених пунктів;
  • 90 км / год — за межею міста;
  • 110 км / год — на автомагістралях.
  • Встановлюється при в’їзді в РФ.

Рекомендована швидкість (6.2)

Інформує про рекомендованої швидкості руху на певній ділянці дороги. Чи не обмежує швидкість, а лише рекомендує її, можливі місця установки — небезпечні ділянки доріг, множинні круті повороти, і т. Д. Діє до найближчого перетину проїжджих частин.

Місце для розвороту (6.3.1)

Позначає місце, призначене тільки для розвороту, забороняє поворот наліво будь-яких видів транспорту.

Зона для розвороту (6.3.2)

Як і попередній знак, вказує місце розвороту, і додатково протяжність зони, на якій можна здійснювати даний маневр, про що інформують вписані в нього цифри. Також забороняє повертати наліво будь-яким ТЗ.

Парковка, паркувальне місце (6.4)

Знаком позначаються спеціальні майданчики, призначені для паркування транспортних засобів. Дуже часто комплектується додатковими табличками, що визначають дозволений час паркування (години або дні тижня), положення ТЗ на майданчику і іншими.

Смуга аварійної зупинки (6.5)

На крутих спусках можуть організувати спеціальні смуги для аварійної зупинки транспорту. При наявності такої смуги буде встановлено відповідний інформаційний знак.

Підземний пішохідний перехід (6.6)

Чоловічок, що спускається вниз — встановлюється в місцях, де організовано рух по підземних пішохідних тунелях.

Надземний пішохідний перехід (6.7)

Знак буде стояти там, де рух пішоходів через проїзну частину відбувається по надземним шляхопроводів і пішохідних мостів.

Тупик (6.8.1, 6.8.2, 6.8.3)

Червоний прямокутник на знаку інформує, в якому напрямку знаходиться тупикова гілка дороги, яка не має наскрізного проїзду. Рух в напрямку глухого кута не заборонено.

Попередній покажчик напрямків (6.9.1)

Група інформаційних знаків, які можуть досягати великих розмірів, і містити багато інформації. Встановлюються перед перехрестями, у нижній частині знака цифрами позначається відстань до цього перехрестя.

Виконуються в 3-х кольорах: зеленому, синьому та білому.

Зелений колір інформує водія про те, що перехрестя знаходиться на автомагістралі, синій на інший дорозі. На білому тлі вказується відстань до об’єктів, що знаходяться на території даного населеного пункту.

Також широко застосовується для вказівки маршруту об’їзду тих ділянок, за якими рух транспортних засобів обмежено по масі, габаритам, дозволеної навантаженні ().

Попередній покажчик напрямку (6.9.2)

На знаку вказується напрямок руху до позначених на ньому населеним пунктам та іншим об’єктам.

Схема руху (6.9.3)

Інформує в якому напрямку необхідно їхати на складних перехрестях, коли на них заборонені окремі маневри. У разі знака на зображенні, на найближчому перехресті заборонений поворот наліво, і щоб поїхати в тому напрямку, необхідно рухатися по стрілці.

Покажчик напрямків (6.10.1)

На відміну від попередніх покажчиків, ці ставляться безпосередньо перед поворотом або з’їздом. Додатково можуть містити інформацію про відстань (в кілометрах або метрах) до місця.

Покажчик напрямку (6.10.2)

Аналогічний попередньому знаку, але на відміну від нього не містить в собі стрілку, що вказує напрямок, а сам виконаний у вигляді стрілки.

Найменування об’єкта (6.11)

Найменування будь-якого об’єкта (за винятком населеного пункту) лежачого на маршруті. За містом це може бути річка, озеро, гірський перевал, в населеному пункті вулиця, парк, музей і т. Д.

Покажчик відстаней (6.12)

В кілометрах вказується відстань до об’єкта, нанесеного на знаку. Допомагає приблизно визначити час до місця призначення, скорегувати місця зупинки для відпочинку, прийому їжі і заправки автомобіля з урахуванням залишився кілометражу.

Кілометровий знак (6.13)

Вказує відстань в кілометрах від початку або кінця тієї дороги, на якій знаходиться.

Номер маршруту (6.14.1)

Всі дороги на території Російської федерації мають свій номер, який може складатися з букви і цифр. Знаки інформують водія, на який саме дорозі він зараз перебуває. Зручні при орієнтуванні по карті і при прокладанні маршруту проїзду.

На замітку: по території нашої країни проходить кілька магістралей, що входять в міжнародну європейську мережу доріг. Вони позначаються літерою «Е» і зроблені на зеленому тлі.

Номер маршруту (6.14.2)

Крім номера дороги, по якій здійснюється рух, знак містить інформацію (у вигляді стрілки) про її подальший напрямок.

Напрямок руху для вантажних автомобілів (6.15.1, 6.15.2, 6.15,3)

Рекомендують напрямок для вантажних автомобілів, тракторів і самохідних машин. Будуть стояти на перехрестях, де рух в одному з напрямків заборонено. Знаки не зобов’язують продовжувати рух у зазначеному напрямку, але, як правило, дотримання рекомендації дозволяє водіям перерахованих ТС подолати маршрут найкоротшим шляхом.

Стоп-лінія (6.16)

Місце перед перехрестям, де транспортний засіб повинен зробити зупинку при заборонному сигналі світлофора або регулювальника. Таку ж функцію виконує, якщо є знак і розмітка — зупинка перед лінією, якщо розмітки немає — перед знаком. Якщо немає ні того ні іншого — стоп-лінією буде служити світлофор.

Схема об’їзду (6.17)

Знак максимально інформативно вкаже схему об’їзду тимчасово закритої ділянки дороги.

Напрямок об’їзду (6.18.1, 6.18.2, 6.18.3)

Доповнюють попередній знак, встановлюються за маршрутом об’їзду, щоб водій не пропустив потрібний поворот і не збився зі шляху.

Попередній покажчик перестроювання на іншу проїжджу частину (6.19.1, 6.19.2)

6.19.1 вказує напрямок об’їзду закритої ділянки дороги, з необхідністю виїзду на іншу проїжджу частину, по якій здійснюється рух у зустрічному напрямку.

6.19.2 повідомляє про те, що пора повертатися назад, на свою проїжджу частину. Жовтий фон знаків означає що вони тимчасові, а значить мають підвищений пріоритет над звичайними.